Sunday, October 17, 2010

...e-census..byok betoi dugaan nye>

sape nak jd pembanci,,sila angkat tgn..aik,,xde yg minat ke???kenape??ape?..oooo...tu sebab yg biase aku dgr ....kbyakkan says:..letihla,,panas..mls nak buat free interview..aduhai...well..tu perkare bese
kalo ikutkan hati,xde la minat sgt nak keje mcm ni...tp da terpakse..da xde keje nak buat...hari2 ku sbg pembanci...huhu...kronologinye


situasi 1    assalamualaikum...dgn penuh adat serta sopan santunye,,.waalaaikumusalam.,,sy dr,,bla3..nak  buat bla2...oh silakan..duduk la..(kalo mcm ni,alhamdulillah,,lega hati)

situasi 2..assalamualaikum..3x...aik,xde org ke??pnyer la kat dlm umah bnyi sound radio or tv...tensen betoi la..(mean,,tuan rumah xnak layan)..pntu terbukak..agak2 la...skali aku nk bla,,amboi2,..cepat2 je ttp pintu2,,ish2,,dlm hati ni hanya Tuhan yang tahu,...mcm lagu UNIC la plak..benggang la jugak

situasi 3...ada sorang m.cik ni,,aku dtng nk tnye la sikit info family nye,,baek giler...siap buatkan air lagi,,sediakan makan,,,dlm hati..aish,baek nye mak cik ni..lega,..berkali2 ajak aku mkn nasi skali,,xpe mak cik,,sy da mkn tadik,lagipun byk lagi umah kene pergi..akhirnye,,dia beralah jugak...segan la,huhu,,besokkan dia pangil lagi,,,kali ni mmg xleh lari da,,..dia buat kenduri,,mau x mau kene jugak..apatak nye,mak cik sorang tu kate..aish,x baik tolak rezeki,,,erm,,baek mak cik...

situasi 3: ha,yg ni  ST PUASA ,,,hari rabu...tengahari,..penat la berjalan2 cari umah,,huhu,,smpai la disebuah rumah ..ramaila jugak org kat depan umah tu..mcm bese,,salam diberi dgn sopan,haha..TAPI...x ku duga PENERIMAAN tuan rumah..xpe la cik,,xpayah la susah2 nak bt banci kat UMAH SAYE NI,,baik cik g umah org laen,,apesal mamat ni,,adess,,sy dtng nak tnye sikit je,,DIA KATE,XPAYAH..XNAK BGTAW,,,KALO CIK ORG KG NI DA LAME SY HALAU..ish2...ape kes dia ni,,.sakit ke pe...so aku xpt info,MALU la time tu,org kat situ tgk je aku..tp aku bt COOL JE,,finally aku kate,xpe la encik,sy g dulu..dlm hati aku,,mmg nak sumpah seranah dah mamat tu,,tp teringatkan hari tu BULAN RAMADHAN..jadi.no komen and proceed my job..


mmg byk pngalaman manis dan buruk nye,,ape yg pnting XPERIENCE...smpai semua jalan aku ingt2..HAHAHAHA...yg xtaw pon AKU TAW..haha

No comments:

Post a Comment